donderdag 17 december 2009

Eén enkele sneeuwbui en alle treinen staan stil

Er valt in dit land niet vaak meer sneeuw. Maar vandaag was het raak. Er lag een mooie laag sneeuw. En prompt komt er geen trein meer Utrecht in of uit. Daar ben je als reiziger dan lekker klaar mee.

Er is toch wisselverwarming? En toch zeker dan wel op het belangrijkste knooppunt, Utrecht? En die sneeuw was toch ook nog eens netjes en duidelijk aangekondigd?

Er waren naast wat andere zaken vooral logistieke problemen, zegt men dan. Heu? Hoezo logistiek? Ik weet wat logistiek is, maar dit zegt mij niets. Volgens mij is het een duur verwoordde smoes.

En als het nou daar in Utrecht de hele dag hard sneeuwde? Nee, dat deed het ook niet. Hopelijk zijn ze daar bij NS wel zo verstandig om hun auto winterklaar te maken.

Oh nee, de directie van NS zit in het rijtje "grote graaiers". In die zin dat ze - naar ik begrijp - ver boven de Balkenende-norm zitten. Die hebben een dienstauto met chauffeur. Daar hoeft niets winterklaar gemaakt te worden. Niet in hun beleving dan, misschien.

Tja, dat er een trein uitvalt? Een kleinigheidje houd je altijd. De helft van alle treinen? Nou ja, als de boel verder blijft rijden. Vooruit dan maar. Helemaal niets?

Nee, dat vind ik helemaal niets.

Geen opmerkingen: