donderdag 28 januari 2010

Koelkastmagneten van TNTPost

Eergisteren.

Ik ga postzegels halen in het hoofdpostkantoor van Zoetermeer. Er staan overal paneeltjes dat je bij de postzegels koelkastmagneten krijgt.

Ik vraag 40 postzegels van 44 cent. Dat is voor mijn club. Voor de paar brieven die we tegenwoordig nog verzenden, want de rest gaat per e-mail. De meneer achter de balie geeft de zegels, ik pin het bedrag en dat is hij dan.

"Krijg ik geen magneten?" vraag ik dus maar. Die waren al op. "We krijgen nooit veel bij reclameacties". Daar baal je toch stevig van.

Dus ging ik s'avonds maar eens kijken of er een klacht viel te plegen. Zonder postzegel vanzelfsprekend. Ja, dat kan. Maar dan willen ze wél a-l-l-e-s van me weten. Ook mijn telefoonummer en de e-mail. R** op, zeg. Ik niks, jij niks. En dan maar geen klacht.

Dus mensen: Op naar een leven zonder post. Alles via de e-mail!

"Sure we can" Ja meneer Post. We laten ons niet afz***en. En we zijn Hollanders. Doe maar normaal en doe het ook maar in onze mooie eigen taal.

Geen opmerkingen: